Ahad, 26 Jun 2016

IHYA RAMADHAN MINGGU 2

BUBUR LAMBUK
Selasa, 21Jun 2016 bersamaan 16 Ramadhan 1437H - aktiviti tahunan Panitia Pendidikan Islam SK Sungai Lui iaitu 'Jom Kacau Bubur' telah dijalankan dengan jayanya. Alhamdulillah, bubur lambuk dapat diagihkan kepada semua warga D'Lui termasuk murid, guru, kakitangan dan pekerja swasta. Terima kasih kepada mereka yang membantu menjayakan program tahunan ini.

KHATAM QURAN - GURU
Jumaat, 24 Jun 2016 bersamaan 19 Ramadhan 1437H - Majlis Khatam Quran di kalangan para pendidik SK Sungai Lui buat julung kali diadakan. Kerjasama dan sokongan semua guru untuk turut serta dalam mengalunkan bacaan ayat suci al-Quran amat dihargai dan didahulukan dengan ucapan terima kasih.Insyaallah aktiviti tadarus dan khatam guru akan dilaksanakan pada setiap tahun.

IFTAR JAMA'IE
Hari yang sama dengan khatam juga diadakan Majlis Berbuka Puasa anjuran panitia Pendidikan Islam dengan sokongan dan kerjasama Warga D'Lui. Majlis bermula seawal jam 6.30 petang dengan 'Bicara 30 minit bersama Cikgu Anuar'. Diikuti berbuka puasa, solat maghrib dan makan malam. Sekali lagi pihak Panitia Pendidikan Islam mengucapkan terima kasih atas penglibatan Warga D'Lui. Insyaallah ukhuwah yang terbina akan berkekalan ke Jannah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan