Sabtu, 7 Oktober 2017

KHIDMAT MASYARAKAT

Pada Jumaat 06 Oktober 2017 bersamaan 15 Muharaam 1439H satu program Khidmat Masyarakat melibatkan pelajar Tahun 6 SKSL. Program ini membersihkan Masjid Ar-Rahman Kg Sungai Lui. Aktiviti ini dirancang bagi mengisi waktu selepas peperiksaan UPSR. Dikelolakan oleh Penyelaras Tahun 6 bersama dengan Panitia Pendidikan Islam SKSL.
Mulai jam 0900 murid bergerak dari sekolah ke Masjid Ar-Rahman dan diberi taklimat oleh Ustaz Ku Ismail. Murid dibahagikan tugas mengikut bahagian yang perlu dibersihkan. Antaranya membersihkan kawasan sekeliling masjid, membersih tandas, longkang, tempat wudhuk, ruang solat dan banyak lagi. Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi peluang kepada murid berkhidmat kepada masyarakat terutamanya tempat ibadah yang sememang perlu bersih pada setiap masa. Murid juga didedahkan dengan kerja-kerja pembersihan agar dapat diaplikasikan di rumah.
Kerja-kerja pembersihan selesai pada jam 1100 dan murid bergerak balik ke sekolah semula. Pihak panitia mengucapkan terima kasih kepada guru pengiring Tahun 6 dan juga pihak jawatankuasa Masjid Ar-Rahman Kg Sungai Lui.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan